Wil je gaan handelen dan heb je idd een CRK aanvragen en voordat je dat doet moet je jezelf inschrijven als ondernemer bij de KvK.
Markt leuk en aardig!!!!! maar niet heus!! Wie wilde kleren verkopen? sluit effe aan aan de rij want makkelijk kom je niet aan een plek op een braderie of markt omdat er simpelweg te veel mensen zijn die kleren verkopen! Op braderieen krijg je geen plek omdat er mensen tig jaren voor jou bij dezelfde organisaties vertrouwd zijn en sommige inmiddels goed zijn bevriend! Kom je er toch op met je kleren? pak dan maar weer in want verkopen zul je zeker niet doen daar er (yep) tig mensen die hetzelfde verkopen als jij!
Je hebt een winkel en je wilt op braderieen staan? leuk en aardig maar DIT MAG NIET VAN DE BELASTING…Vraag maar na!?! 1 van de 2 zul je dus moeten opgeven….Doe je dit toch en je word gepakt dan zwaait er wat!!!! of wil je dit gewoon lekker zwart doen..? dat kan ook natuurlijk….->….Utrecht kanaaleneiland pas geleden-> leuke braderie en het was druk totdat de douane met de belasting inspectie opdook…. Je raad het al…mensen in de WW, ziektewet, mensen die een winkel hebben, sociale dienst, groothandelaars etc etc allemaal betrapt….Zeer hoge boetes…ik hoorde zelfs van 24000 euro….. Ik heb een CRK en Kvk en doe alles wit maar toch moest ik ook effe wat vragen beantwoorden!!!
Wil je op de markt staan dan zul je je idd moeten verzekeren als je iemands handel kapot rijd omdat je voor het eerst op de markt komt met een auto….
Er zijn zat mensen die op de markt staan en iedereen concureert elkaar eruit en verpesten het voor diegene die hiervan moeten leven… Mensen die een baan hebben en producten (zwart) komen verkopen als jij en ik en ver onder de gemiddelde prijs gaan…..Wij moeten ook onze huur betalen en zijn doen dit puur om effe wat bij te verdienen….
TIP! ga effe rondkijken, maak een praatje met handelaren, kijk effe hoe en wat voordat je een beslissing neemt. De verdiensten zijn lang niet zo goed als je denkt dat ze zijn.
Het lijkt wel zonneschijn altijd op de markt maar als je er eenmaal staan dan zul je merken dat jij als een enige een donkere wolk boven je kraam hebt hangen.
Succes!