Ik sta zelf al jaren op de markt, meer dan 20 jaar, en het verzamelen van adressen kost tijd en veel speurwerk. Dan is het ook nog een kwestie van goed contact opbouwen met de leverancier, om regelmatig aanvoer te hebben. En een kwestie van een goed, gevulde portomonne, want het gaat dan om partijen ongeregeld, vaak in grotere aantallen, tenminste dat is waar de markt om draait. De markt is een plek waar mensen goedkope kleding willen kopen, met duurdere handel hoeft je echt niet aan te komen. Dan beginnen ze spontaan naar hun voorhoofd te wijzen, als je de prijs zegt…Of je moet al een goede naam en vaste plaats hebben (dat duurt jaren, voordat je een plekje hebt). Daarbij moet je ook een ruime keuze hebben, de juiste uitpak, veel materiaal en goed vervoer. Dus denk er niet te licht over, want de markt vereist net als een winkel een gedegen aanpak met een behoorlijke investering. Als je niet met de goed spullen komt en de uitpak spreekt niet aan, dan is het gedoemd te mislukken. Het is ook zwaar lichamelijk werk, je staat elke dag in weer en wind, en het is Nl vaker slecht, dan mooi weer. Plus de opbouw, zeilen en achterbouw erbij, dan uitpakken, dus een complete winkel inrichten, met verlichting en dito etalage. Ik wil niemand ontmoedigen, maar als je niet in dit werk zit, en geen contacten hebt, zou ik het niet aanraden. De markt is niet zo simpel als de meeste mensen erover denken, en maar even met een kraampje gaan staan, en wat spulletjes, zo werkt het niet in de praktijk.
Dus kijk goed uit, en orienteer je zelf terdege, een investering in de markt, kan je rekenen op minimaal € 10000,00, en neem maar van mij aan dat geen enkele marktkoopman/vrouw gaat vertellen waar hij of zij de handel vandaan haalt, dat kan je vergeten. Dan is het iemand, die zelf iets te slijten of op te ruimen heeft en dan is het vaak al afgeroomde handel, dus niet doen….daar moet je heel goed mee uitkijken.